7 روش کاربردی برای بازاریابی ویدیویی در کسب و کار

جهان در حال تغییر است و بازاریابی ویدئویی به عنوان پادشاه جدید بازاریابی محتوا ظهور کرده است. این به این معناست که محتوای ویدیویی در حال حاضر به بیشترین درخواست دست پیدا کرده و هدف آن تولید و انتشار اطلاعات با کیفیتی است که با نیازهای مخاطبان هدف همخوانی داشته باشد.

ویدئو و فایل‌های چندرسانه‌ای در فرآیند سئو سایت نقش مهمی بازی می‌کنند و به‌منظور افزایش زمان حضور کاربران در سایت و برقراری تعامل بیشتر و بهتر با بازدیدکنندگان، استفاده می‌شوند. در گذشته، برای ارتقای رتبه در گوگل، بیشتر تاکید بر طول محتوای متنی بود، اما در حال حاضر، محتوای ویدئویی که قادر به جلب توجه کاربران و نگه‌داری آن‌ها در سایت باشد، تأثیر بیشتری در رتبه‌بندی دارد.

این مقاله شامل توضیحاتی درباره هفت نوع محتوای مناسب برای استراتژی بازاریابی ویدئویی است که باید در تبلیغات آنلاین خود به منظور افزایش فروش مد نظر قرار دهید.

بازاریابی ویدئویی چیست؟

شرکت‌های زیادی از قدرت ویدئو به عنوان ابزاری برای بازاریابی استفاده می‌کنند. به دلیل گسترش تلفن‌های هوشمند و دسترسی گسترده به اینترنت در سراسر جهان، محتوای ویدئویی تقاضای زیادی را از سوی مخاطبان به دنبال دارد.

ویدئو، به عنوان روشی که بازگشت سرمایه قابل توجهی فراهم می‌کند، می‌تواند به موثرترین روش بازاریابی در صنعت شما تبدیل شود. برندها می‌توانند از طریق پیام‌رسانی با مخاطبان خود در ارتباط باشند، اما باید این کار را به شیوه‌ای متقاعدکننده و جذاب برای مخاطبان انجام دهند. ویدئو، فرصت بهتری برای انتقال جذابیت و پیام شما به مخاطبان فراهم می‌کند.

موثرترین راه های بازاریابی ویدئویی برای رونق کسب و کار

بدون استفاده از بازاریابی ویدئویی، شرکت شما به فرصت‌های زیادی برای تعامل با مخاطبان هدف و همچنین بهبود جایگاه خود در مقابل رقبا از دست می‌دهد. علاوه بر آن، اقداماتی نظیر سئو و بهینه‌سازی سایت، ارائه یک برنامه بازاریابی ویدئویی خوب که به برند، مخاطبان و اهداف شما توجه می‌کند، می‌توانید به درآمد و فروش آنلاین خوبی دست پیدا کنید. در هر یک از روش‌هایی که در ادامه توضیح می‌دهیم، از لحظه ابتدایی سعی کنید به سمت تولید محتوای ارزشمند برای کاربرانتان حرکت کنید.

  1. ویدئوهای محصول

ویدئوهایی که ویژگی‌ها و مزایای محصول شما را به تمامیت نشان می‌دهند و نحوه عملکرد آن را به نمایش می‌گذارند، به خوبی مخاطبان شما را درگیر می‌کنند. این نوع ویدئو، به ویژه برای افرادی که در مراحل ابتدایی فرآیند خرید خود هستند، بسیار مفید است.

در ویدئوها، توضیحات واضح و دقیقی از محصولات یا خدمات شما ارائه می‌شود. این ویدئوها علاوه بر نگه داشتن مشتریان فعلی با اطلاعات جدید درباره آخرین ویژگی‌ها و پیشرفت‌های محصولات شما، می‌توانند به مشتریان شما آموزش داده و آنها را ترغیب به استفاده از محصول کنند.

  1. ویدیوهای مصاحبه با مشتریان

حتی توصیه یک مشتری می‌تواند به شهرت شرکت شما کمک کند و وقتی مصاحبه‌ها با مشتریان سابق در قالب ویدئو ضبط و پخش می‌شوند، بسیار متقاعدکننده‌تر هستند. بدیهی است که افراد در جامعه بر یکدیگر تأثیر می‌گذارند و نقد و نظرات آنها دارای قدرتی هستند که می‌تواند درک ما از یک محصول را تغییر دهد یا ما را به خرید آن ترغیب کند. به همین دلیل، ویدئوهای حاوی نظرات و تجربیات خرید مشتریان ارزشمند هستند.

ویدئوهایی که تجربیات مشتریان را نشان می‌دهند، به راحتی می‌توانند تأثیر مثبت محصول شما را بر افراد جدید و مشتریان بالقوه نمایان کنند. شنیدن صدای مصرف‌کنندگان و دیدن مزایا و کاربردهای یک محصول در عمل، از خواندن متون درباره آن بسیار مهمتر است. ویدئوهای گواهی مشتریان، در ایجاد اعتماد و جلب مشتریان جدید بسیار مفید هستند.

  1. ویدئو برای شبکه­های اجتماعی

شما می‌توانید از ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و سایر پلتفرم‌های اجتماعی آنلاین ارسال می‌شوند، برای جذب مشتریان به وب‌سایت خود استفاده کنید یا از آنها به عنوان ابزار تبلیغاتی برندتان بهره‌برداری کنید. باید به خاطر بیاورید که بسیاری از بازدیدکنندگان شما از طریق تلفن‌های همراه به وب وارد می‌شوند و زمان برای مشاهده ویدئوهای طولانی محدود است.

  1. انیمیشن و موشن گرافیک

استفاده از انیمیشن و موشن گرافی امکان ایجاد بعد جدیدی برای برند شما را فراهم می‌کند. ویدئوهای متحرک، برای کسب و کارهایی که بودجه محدودی دارند، راهی عالی برای آزمایش محتوای ویدئویی می‌باشند. با توجه به قدرت و قابلیت استفاده آسان نرم‌افزارها و سرویس‌های ایجاد انیمیشن آنلاین، می‌توان بدون نگرانی از هزینه و بودجه بالا، ویدئوهای متحرک را تولید کرد. با استفاده از انیمیشن، می‌توان به یک اثر جذاب دست یافت و محتوای ویدئویی با برانگیختن احساسات بصری و احساسی مخاطب ایجاد کرد.

استفاده از ابزارهای آنلاین برای ایجاد ویدئوهای متحرک گاها می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. در صورت عدم آشنایی با روش ساخت انیمیشن، می‌ توانید از طیف گسترده‌ ای از ابزارهای آنلاین استفاده کنید که به شما امکان می‌ دهد این کار را از رایانه خود انجام دهید. این ابزارها بسیاری از آنها رایگان هستند و با یک جستجوی ساده در گوگل، به آنها دسترسی خواهید داشت.

  1. ویدئوهای آموزشی

ویدئوهای این نوع دارای جنبه توضیحی و آموزشی هستند که به مخاطبان شما در خصوص یک موضوع خاص آموزش می‌دهند، به عنوان مثال، روش‌های حل یک مشکل.

این مشکل ممکن است ناشی از استفاده از محصول شما یا محصولات برندهای دیگر باشد. هدف این نوع ویدئوها، ارائه توضیحات و آموزش‌هایی است که به مخاطبان شما امکان می‌دهد دانش و توانایی حل مشکل را بیاموزند.

دلایل مختلفی وجود دارد که نشان می دهد چرا ویدیوهای توضیح دهنده برای تقویت پستهای یک وبلاگ ایده آل هستند. اگر مشاهده کردید که تعداد درخواست های مطرح شده از بخش خدمات مشتریان کم شده است، متوجه می شوید که ویدیوی شما کار خودش را به خوبی انجام داده است.

  1. رویدادهای مجازی و ویدئوهای آنلاین

برگزاری وبینار و رویدادهای مجازی نیز به عنوان استراتژی‌های دیگری از بازاریابی محتوا در قالب ویدئو به کار می‌رود. با یک ویدئو تبلیغاتی که شرکت و محصولات یا خدمات شما را معرفی می‌کند، می‌توانید برند، خدمات، شرکت یا وبسایت خود را تبلیغ کنید. هنگام ساخت این ویدئوها، به خاطر داشته باشید که هدف شما قبل از برگزاری رویداد، ارائه اطلاعات کافی به بینندگان برای ثبت نام یا رزرو رویداد در تاریخ مشخص است. در نهایت، شما می‌خواهید با تشویق بینندگان به انجام یک اقدام خاص مثل کسب اطلاعات یا درخواست پشتیبانی، ارتباط برقرار کنید. رویدادهای مجازی هم اکنون به یک امر عادی تبدیل شده‌اند و متقاعد کردن مردم برای صرف زمان از برنامه‌های شلوغ خود برای حضور در آنها، چالش برانگیز است.

ویدئو یک راهی تضمین شده برای ارتقای تلاش‌های تبلیغاتی شما و جذب علاقه مردم به رویداد شما است.

  1. ویدیوهای طولانی

فیلم‌ها و مستندهای طولانی، تماماً مشابه سریال‌های ویدئویی، به عنوان یک استراتژی مؤثر برای رشد کسب و کار و سرمایه‌گذاری جدید در جهت شهرت شرکت شما شناخته می‌شوند. ویدئوهای دنباله‌دار و سریالی و فیلم‌های بلند به دلیل جذب بالایی از نمایش جریانی، بسیار محبوب شده‌اند. تولید یک فیلم سینمایی، تنها محدود به شرکت‌های بزرگ یا معروف نیست. تنها چیزی که برای شما لازم است، یک تیم حرفه‌ای، توانایی در دستیابی به داستان‌های جذاب و رویکردی نوآورانه است.

شما کدامیک از راهکارهای بالا را می پسندید؟ تا به حال از کدام یک از این روش ها استفاده کرده اید؟ تاکنون چه روشی تاثیر بسیار بیشتری در کسب و کارتان داشته است؟

 

دوره های حضوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود
ثبت نام
این فیلد ضروری است .
این فیلد ضروری است .
این فیلد ضروری است .